Menu

جدیدترین بررسی ها نشان می دهند که : ارزش بازار ادله الکترونیک قانونی وشبکه دو برابر می شود

 

افزایش جرائم فضای مجازی ، حملات تروریستی و افزایش چالش های امنیتی همگی مواردی هستند که در جهت افزایش درخواست به خدمات ادله الکترونیک و قانونی موثر می باشند.

 

طبق تحقیقات ارائه شده در موسسه Transparency Market Research  که توسط Medgadget انجام شده است، انتظار می رود که بازار مربوط به ادله الکترونیک قانونی و شبکه تا سال 2021 به حدود 4.97 بیلیون دلار برسد و این در حالی است کهدر سال 2014 ارزش این بازار در حدود 2.03 بیلیون دلار بوده و این یعنی افزایشی در حدود بیش از دوبرابری را در چند سال آینده شاهد خواهیم بود.

در این گزارش رشد تلفیقی جرائم فضای مجازی و تروریسم و سرقت توسط پرسنل سازمان ها که بطور سالانه بالع بر 12.5 درصد می باشد از عوامل رشد درخواست و نیاز به این بازار می باشد. (متن کامل تحقیق).

 

روش های نوین

گزارش ها نشان می دهند که کاهش بهای ارائه خدمات ادله الکترونیک و قانونی می تواند یکی از پارامترهای موثر در پیشرفت این فناوری محسوب گردد. (متن گزارش)

قابلیت بازیابی داده های پیچیده از تجهیزات الکترونیکی، تشخیص انگشت از سطوح مختلف و بررسی DNA از حمله مواردی هستندکه در پیشرفت و ارتقای این حوزه موثر می باشند.

همچنین تجلیل گران بر این اعتقادند که کاهش هزینه ها باعث شده است که بازدهی استفاده از ابزارهای حوزه ادله الکترونیک و همچنین نفوذ بیشتر آنها در بازار این فناوری موثر باشد.

 

فناوری

گزارش ها نشان می دهند که جرائم فضای مجازی و سرقت از سازمان ها و شرکت ها در حوزه فناوری اطلاعات آنها رخ می دهند.

بنابراین بررسی مواردی که در آنها از داده ها و اطلاعات موجود در سازمان بدرستی نگهداری و استفاده نمی شود، از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. "گزارش ها نشان می دهند که افزایش جرائم فضای مجازی و نیاز به محرمانگی بیشتردر بخش های محتلف از جمله عوامل موثر در رشد بازار این فناوری می باشند. "

 

افزایش جرائم فضای مجازی

محققین فکر می کنند که افزایش نگرانی در چگونگی دسترسی و استفاده از داده ها و اطلاعات ارزشمند سازمان ها از جمله عواملی است که به رشد این بازار کمک می نماید.

آنها دریافته اند که حوزه های مرتبط با پلیس و قوه قضاییه فعال ترین گروه های استفاده کننده از ابزارهای ادله الکترونیک قانونی و شبکه می باشند. آنها از این نوع ابزارهای برای کشف کردن جرائم و همچنین ارائه مستندات و شواهد مرتبط با انها به مراجع قضایی استفاده می کنند.

 

بخش ها

تحقیقات نامحسوس در بازاراین فناوری نشان می دهد که ادله کامپیوتری به سمت ایجاد بخش های تخصصی در حال حرکت می باشد. امروزه این فناوری به بخش های ادله شبکه ، ادله کامپیوتر، ادله فضای ابری و ادله بانک های اطلاعاتی و ادله دستگاه های همراه و موارد دیگر تقسیم بندی شده است.

در سال 2013 میلادی حوزه ادله کامپیوتری در بین بخش های مختلف بیشترین سهم را بخود اختصاص داده بود که چیزی در حدود 30 درصد کل بازار را در سطح جهان شامل می گردد.

نرم افزارهای کاربردی نیز مورد کالبد شکافی و بررسی دقیق تر قرار گرفتند و مشخص گردید که در بررسی های قانونی و قضایی این بخش نیز در سال 2014 سهم عمده ای را به خود اختصاص داده است. شواهد موجود در حوزه فناوری اطلاعات نشان می دهد که بررسی و آنالیز موشکافانه جرائم حوزه فضای مجازی روبروز در حال افزایش و گسترش می باشد.

 

سیستم های همراه

یکی از شرکت هایی که در جمع آوری اطلاعات مربوط به این تحقیقات مد نظر بوده است، پارابن بوده که بطور تخصصی در حوزه ادله الکترونیک مرتبط با دستگاه های همراه و نرم افزارهای تحقیق و تفحص شخصی فعالیت می کند .

فناوری های مورد استفاده در دستگاه های همراه روزبه روز در حال پیچیده تر شده می باشند.

"گزارش ها نشان می دهد که سرعت پیشرفت و ارتقای فناوری های مورد استفاده در دستگاه های همراه بطور چشمگیری از سایر تجهیزات و دستگاه های الکترونیکی بیشتر می باشد. "

متخصصین پارابن می گویند، که ابزارهای ارائه شده توسط آنها شامل قفس فارادی برای جلوگیری از نفوذ و یا ورود امواج بی سیم ناخواسته " برای جلوگیری از دستکاری و یا سرقت اطلاعات ناشی از ارتباط های ناخواسته" می شوند.

این قفس در واقع از صفحاتی فلزی که دارای اتصال زمین بوده تشکیل شده اند و تجهیزات مورد نظر را احاطه می کنند تا از میدان الکتریکی اطراف آنها را متوقف کنند. .

 

محدود جغرافیایی

تحقیقات نامحسوس در بازار نشان می دهد که، "افزایش درخواست ها برای فناوری ادله الکترونیک و قانونی در آمریکای شمالی در حوزه های مرتبط با بانکداری، فناوری اطلاعات ، پلیس و خوزه های دفاعی می باشد. "

کشورهای اروپایی نیز در بازار ادله الکترونیک و شبکه نیز سهم عمده ای را نسبت به سایر نقاط دنیار به خود اختصاص داده اند و دلیل آن هم نفوذ بسیار زیاد فناوری های گوناگون در کشورهایی نظیر انکلستان و فرانسه و آلمان می باشد.

 

مطالب مرتبط :

گزارش سالانه مجله معتبر Comuterworld در ارتباط با میزان حقوق حوزه فناوری اطلاعات در سال 2016

?Salary Survey 2016: How does your compensation stack up

 

مرجع:

 

 

Digital forensics market set to double, report says

Network World | Nov 25, 2015 

logo-samandehi

« May 2024 »
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

ورود به تارنما

تلگرام : @e-institute.ir

رایانامه : This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

تلفن تماس: 4456554-919 - 4456554-903

نمابر: 76272636-021

LiveZilla Live Chat Software
 
ابتدای صفحه